torsdag 11 juni 2009

"Bra-att-ha"-saker


Det känns befriande att göra sig av med gamla saker!

Det är en process hos mig som har pågått en längre tid. Som ensam mamma med en begränsad ekonomi har jag alltid varit den som tacksamt tagit emot sådant som andra velat kasta. Högen med saker som kan vara bra att ha har växt under alla år.

För varje sak jag gör mig av med nu så känns det lättare att andas. Det är en befriande känsla! Och det går allt lättare. Något som jag för bara någon vecka sedan upplevde som en omöjlighet att skiljas från, är idag enbart en börda.

Jag ser hur många springer i affär efter affär i sin jakt efter nya kläder och prylar. Jag går en runda på stan och förundras över hur mycket jag kan vara utan. Livet känns helt enkelt lättare.

Min längtan när det gäller världsliga ting handlar för närvarande om att ha få, vackra saker som jag vill välja med omsorg och som kan berika mitt liv. De ska förenkla och stärka det fria liv som jag strävar efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar