onsdag 17 juni 2009

Femte vaccineringen


Jag hade tänkt skriva att min sprutfobi gått över. Men när jag var på sjukhuset i dag för nya sprutor så kändes det lite otäckt igen. Jag vet mycket väl att det handlar om vilka tankar jag har, för det gör inte speciellt ont.

Jag har fått frågan varför jag tar så många sprutor inför min resa.

Orsaken är dels att jag litat på läkarens rekommendationer, men också att jag lovat mina barn att resa så säkert jag kan. Sköterskan berättade att hon sett en film om såna som fått rabies, och det var ingen trevlig syn. En förebyggande vaccinering för just rabies är 3 sprutor. Ska man behandlas efter att man ev. har blivit biten så blir det 7 sprutor.

Och dyker det upp något spännande djungeläventyr så vill jag kanske vara med på det. Och kanske ta mig in i Laos, Kambodja och Vietnam.

Det känns bra att ha gjort det här, även om det kostat en hel del. Dagens två sprutor; Japansk Encefalit III och Rabies II, kostade 760 kr.

Nu är det bara en spruta kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar