fredag 26 juni 2009

ICA-kortet kom i dag


I dag fick jag ICA-kortet.

Jag kommer förmodligen att använda detta i första hand, p.g.a. att de inte tar något uttagsavgift. Jag ska även ha andra kort med mig som säkerhet. Det jag inte tycker om är att jag har en dosa till varje konto. Vad händer om jag blir av med en dosa, genom stöld eller annat? Det är ju inte så enkelt att be banken skicka en ny.

Det här får jag fundera lite på. Jag måste ha en reservplan om något händer, så att jag inte riskerar att stå utan tillgång till mina pengar.

Eftersom jag kommer att använda min egen blogg som "uppslagsverk" skriver jag ner en del uppgifter här:

033-47 47 90
Talsvar
Kundservice,vardagar kl 8-18
Spärra kortet dygnet runt

4 kommentarer:

  1. Hej Lena..
    Ngn reservplan om bankdosan kommer bort..?
    Jag har samma frågeställning..
    Vi hörs
    Martin

    SvaraRadera
  2. Hej Martin, jag har för mig att banken kan skicka en ny till Thailand om den skulle komma bort. Problemet är bara att det tar tid. Jag har olika konton i olika banker, och därmed också flera dosor som jag tagit med mig. De väger trots allt inte så mycket. Ha det gott - snart åker väl du?

    SvaraRadera
  3. Aha va bra! Jag åker om 6 veckor..Jag kommer inte ta tjänstledigt utan istället bli arbetsbefriad..=) Det kommer bli ett äventyr! Hoppas du har det bra!

    SvaraRadera
  4. Hej Martin, arbetsbefriad = frihet. Du kommer säkert att klara dig, det är jag övertygad om. Jag hoppas ju på att du kommer att jobba 100 % med LifeClub :-)

    SvaraRadera