torsdag 1 oktober 2009

En ko på promenad

Baan Lotus Guest House

Regnet avtog lite i kväll så jag gick iväg för att hinna se ett tempel innan det blev mörkt. Det första jag hittade var Wat Ratchaburana. Jag gick omkring där en stund, sen kom regnet igen så jag återvände till Baan Lotus, utan att gå vilse denna gång.

Dagens äventyr: Ayuthaha är en ganska stor stad med strax över 80 000 invånare. När jag följde en av dess större gator idag vid rusningstid, så mötte jag - en ko! Där kom hon lungt gående mitt i gatan, mot trafiken. En bit efter kom en nästan dubbelt så stor tjur! De dök upp så hastigt framför mig att jag blev lite chockad, och gömde mig kvickt bakom en bil. Men alla andra brydde sig inte ett dugg, det var ingen som reagerade. Mycket konstigt! Jag undrar vart de var på väg?


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
www.intressant.se/intressant

2 kommentarer:

  1. Hej Lena... Tyvärr hinner jag inte läsa så mycket som jag önskar om din underbara resa men emellanåt så... Verkar vara helt fantastiskt. med både ny natur ny kultur ny mat nytt klimat ja allting annorlunda från gråa Kristianstad. Tankarna går till dej emellanåt för jag ser upp till en så stark kvinna som du.. ha det bra och var rädd om dej Blåa loppan Lil

    SvaraRadera
  2. Tack loppan! Jag känner mig inte speciellt stark. Snarare envis och övertygad om att livet har mer att ge än gråa Kristianstad. En stor kram till dig!

    SvaraRadera