onsdag 7 oktober 2009

Thailands största banyanträd

Banyanträd

Strax utanför Phimai växer ett stort banyanträd, Sai Ngam. Den sträcker ut sina enorma grenar över en ö som ligger i en damm. Här kan man gå runt på gångar under trädet och längst in finns ett litet tempel. Det har regnat så mycket att gångarna låg under vatten när jag var där idag, så jag fick vada fram. Rätt som det var simmade några fiskar framför mina fötter.

Jag antar att det betyder tur att mata fiskar för det har jag sett på flera ställen. Fiskarna växer sig stora och feta, och det är som om vattnet kokar av alla bjässar när man kastar i mat åt dem. Här kunde man också betala lite för att släppa fåglar och fiskar fria.

Jag var även och tittade på Prasat Hin Phimai National Historical Park som är ruiner från Angkorperioden. Sen fortsatte jag till Phimai National Museum. Det var jag och massor med skolbarn.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

www.intressant.se/intressant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar