torsdag 8 oktober 2009

Mellanlandning

Här kommer jag inte att stanna utan det här är bara en mellanlandning. Jag delade upp resan så att den inte skulle bli för lång och ansträngande. Det är riktigt skönt att få en natt på hotell, jag känner att jag behöver lite lyx. De två senaste platserna jag har bott på har varit väldigt enkla, och jag njuter av en sådan sak som att ha lakan i sängen! Det låter ju inte klokt, men på vissa enkla ställen finns inte det. I stället har man enbart täcken, och då gäller det att inte fundera så mycket på hur ofta de tvättas. På andra platser får man något som ser ut som en jättestor frottéhandduk.

Här har jag minibar, plattTV, sköna lakan - ja allt som behövs för lite lyx. Jag har redan sett en bra film, och fler lär det bli innan kvällen är slut. Men det finns ingen att prata med. När jag frågade i receptionen var järnvägsstationen ligger, så tittade de bara frågande på mig. Här finns ingen mysig trädgård att gå ner och sätta sig i, eller lägga sig i en hängmatta. Ingen bokhylla med massor av bra böcker att låna. Inga backpackers som man kan prata med och få tips om nya ställen. Nej, lyx orkar jag bara med korta stunder i taget.

I morgon fortsätter jag till Nong Khai. Jag har hittat ett trevligt guesthouse på internet och jag ska försöka få ett rum där när jag kommer fram.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
www.intressant.se/intressant

2 kommentarer:

  1. Vad är lyx...egentligen?
    Är det som du beskriver..fina hotell nära havet, plattTV, lyxiga måltider, lakan i sängarna??(trodde det var självklart). Eller är det ett enkelt familjärt boende, skön hängmatta att ligga i, backpackers att prata med?

    Lyx är olika för olika människor...och det är ju tur.

    SvaraRadera
  2. Ja precis, det där skiftar hela tiden. I går var det varmvatten och eget badrum som var lyx. Och lakan. I dag är det möjligheten att prata med andra resenärer. De förstår absolut ingen engelska här, eller rättare sagt jag förstår inte thai - därför blir det svårt.

    Men en sak är säker - att ha familjen nära, det är lyx!

    SvaraRadera