lördag 10 oktober 2009

Mut Mee

Restaurangen

Receptionen

Jag bor i en liten bungalow som ligger inbäddad i grönskan bakom restaurangen. Här har jag allt jag behöver; eget badrum, varmt vatten och en liten veranda. Jag funderade först om jag bara skulle ta fläkt, men valde att unna mig airkondition. Det är skönt på natten även om jag då måste stänga fönsterluckorna. Jag vaknade kl 5 i morse av dova klockor, jag måste ta reda på vad det var. Det var fint.

Jag har precis ätit den bästa frukosten på hela resan. Stekt ägg, så god bacon (homemade, vad det nu är, jag har inte sett några grisar här!), varmt bröd, kaffe och nypressad juice. Det är ett sådant hälsosamt lugn här, många gäster sitter bara och tittar ut över floden. Jag ska försöka ta in det här lugnet och inte boka in för mycket varje dag.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , www.intressant.se/intressant

4 kommentarer:

  1. homemade bacon? och du vet inte vad du äter? Det kanske är tur det!

    ;)

    fast nu när jag tänker efter finns det ju inga garantier att jag vet vad baconen här hemma innehåller..bara för att det står gris på paketet behöver ju inte det vara sant till 100%.

    Man kan ju bli paranoid för mindre.

    SvaraRadera
  2. Det såg ut som bacon i alla fall :) Och gott var det! Höns och kor har jag sett många av sen jag kom hit till Thailand, men ingen gris. Undrar var de håller hus?

    SvaraRadera
  3. Du åt nog upp Thailands enda och sista gris!

    SvaraRadera
  4. Såna skuldkänslor jag fick nu...:)

    SvaraRadera