torsdag 1 oktober 2009

Regn, regn och ännu mer regn

Regnig utsikt från mitt fönster

Min nuvarande arbetsplats


Vaknade till ljudet av regn. Jag trodde att en tropisk storm innebär att hus och palmer flyger åt alla håll, men så är det inte här i alla fall. Skönt.

Det har regnat mycket under min resa, korta intensiva skurar. Men nu misstänker jag att det här blir regn som håller i sig flera dagar. Och det kommer så mycket att det inte är lätt att gå ut även om man har paraply.

Först blev jag lite besviken, jag vill ju ut och titta på alla tempel som finns häromkring. Men när jag tänkte efter så är det kanske några vilodagar jag behöver. Det är faktiskt lite arbetsamt att resa omkring som jag gör. Att hela tiden komma till nya platser, osäkerheten och att varje gång gå vilse. Packa upp sina saker igen och försöka bygga upp en liten trygghet.

Det är fortfarande varmt trots att det regnar, och jag kan sitta ute under tak och jobba undan lite av mitt arbete som blivit lidande den senaste tiden. Här finns flera hyllor med böcker, så blir jag trött kan jag lägga mig i hängmattan och läsa en stund. Eller bara ligga och lyssna på regnet och hönorna som klagar lite där de sitter och hukar under huset.

Så det går ingen nöd på mig. Det enda lilla problem jag kan tänka mig är maten. Här finns nämligen ingen restaurang på guesthouset, mer än en ynklig liten frukost. Så jag måste ge mig ut senare idag i vilket fall som helst.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

www.intressant.se/intressant

6 kommentarer:

  1. Men vad skönt att bara vara :)
    Här har hösten kommit till slut,med allt vad det innebär ..blåst,regn,kyla..
    Dave är förkyld,stackars ponke, och jag ska jobba hela helgen. Underbart.

    Vi kan byta närsomhelst du o jag ;)

    SvaraRadera
  2. Jag säger som Anna...hösten har kommit, så nu kryper vi in i vårt ide och tänder ljus, badar bastu och sätter oss framför brasan med ett gott vin.
    Det är detta Thomas och jag gör några dagar framöver hos Anders och Mirja, så jag återkommer med kommentarer när vi är hemma igen.

    Ha det så gott:)

    SvaraRadera
  3. Anna, om du berättar hur man teleporterar så fixar jag det! Hälsa till Dave och barnen!

    SvaraRadera
  4. Lisa, hälsa till Anders och Mirja och alla de andra. Och så förmodar jag att ni kommer att få se lilla Klara!? Ta kort!

    SvaraRadera
  5. Varför ser inte min arbetsplats ut så? Tror du man kan vända sig till facket...?

    SvaraRadera
  6. Kristina, gör ett försök! Hälsa från mig :)

    SvaraRadera