fredag 9 oktober 2009

Nong Khai

Min utsikt just nu

Jag har kommit till Nong Khai som ligger allra längst upp i norr. Just nu sitter jag och äter äppelkaka och dricker Lao kaffe. Strax nedanför rinner Mekongfloden och på andra sidan ser man Laos.

Det här verkar vara ett riktigt trevligt guesthouse och jag tror att jag vill stanna här ett tag. Den senaste tiden har jag rest för mycket och jag känner mig lite sliten. Jag behöver bo in mig någonstans nu ett tag, få lite vanor och trygghet igen. Förhoppningsvis kan det bli här.

Alla guesthouse är olika och det är lika spännande varje gång jag kommer till något nytt. Här möttes jag av en engelskman, antagligen en av ägarna som visade mig runt. Alla gäster får en liten bok där man skriver in vad man vill äta och lämnar den till personalen. Som vanligt finns det även självservering med olika drycker som man också skriver in i sin lilla bok.

Det märks att det är en populär plats för här är gott om gäster. Restaurangen är riktigt trevlig och här går det nog att spendera många timmar, bara sitta med en kopp kaffe och sin laptop. Njuta av lugnet och den fina utsikten.

Mut Mee Guest House


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
www.intressant.se/intressant

2 kommentarer:

  1. Missa inte att göra ett besök i "Buddha-parken" Sala Kaew Koo (Wat Khaek). Stället är fantasiskt bisarrt med sina statyer.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Det var en märklig med rolig upplevelse. Annorlunda.

    SvaraRadera