onsdag 12 augusti 2009

Buak Hat - en skön oas


Jag besökte en park i närheten som heter Buak Hat. En skön oas i det hektiska stadslivet. Här fanns orchideér i alla möjliga färger och storlekar som beundrades och fotograferades. Dammar med enorma fiskar som man kunde mata med fiskmat som man köpte för några bath.

Vid ett bord satt en äldre man med tarot-kort och han bad mig sitta ner för att bli spådd. Han såg ut som hundra men sa att han var 61 år gammal, han fråga lite varifrån jag kom och sedan fick jag blanda korten och välja först 7 och sedan 3 kort. Jag fick veta att jag kommer att få mycket pengar nästa år, att jag har ett dåligt ben men starkt hjärta och att jag ska hålla mig ifrån whiskey och cigaretter.

Jag pratade också med en ung flicka som jobbade med en organisation som hjälper gatuhundar. För pengar de samlar in kastrerar de herrelösa hundar. En god insats!

3 kommentarer:

  1. Hej Lena!

    "I det hektiska stadslivet" Kan orchideér växa där i olika storlekar och färger?Fantastiskt!! Det ser helt okej ut där på femte våningen.

    Det där med mycket pengar nästa år...låter bra, eller hur?
    Har du ett dåligt ben? Förresten.. det sistnämnda har du väl inga problem med...eller?

    Ha det gött!

    Kram/Lisa

    SvaraRadera
  2. Gillar starkt att du kommer få mkt pengar nästa år..=)

    SvaraRadera
  3. Jag har inget problem med mitt ben, däremot gör det ont i ett finger och det sa han inget om. Han sa också att jag inte kommer att gifta mig, men jag är lite osäker på om vi pratade om samma sak. Ibland är det svårt att förstå vad de säger här. Det där med pengarna tror jag helt och hållet på. Han sa summan också men det behåller jag för mig själv, och berättar nästa år om det stämmer.

    SvaraRadera