söndag 16 augusti 2009

Jag lämnar Chiang Mai

Det känns som om det är dags att resa vidare. Frågan är vart. Det här är en väldigt vacker del av landet, men eftersom det är regnperiod kan vägarna snabbt bli ofarbara. Därför har jag gett upp tanken på att resa ännu längre norrut. Kanske jag kan komma tillbaka senare.

Det är en stor frihet att varje morgon kunna ställa sig frågan; vad vill jag göra nu - och att ha möjlighet att kunna genomföra det! För varje ny dag ökar min egen trygghet och jag vågar mer. Små vardagliga sysslor är inte så nya och skrämmande längre, jag åker songtaew utan problem, jag vet var jag lämnar in min tvätt och jag börjar känna igen mig lite i den här stadsdelen.

Som mina planer ser ut nu så kommer jag i morgon att resa med buss till Lampang, som ligger 10 mil söderut.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag tycker om din stil. Du skriver ärligt och ödmjukt. Du kommer nog att ha en bra resa när du blivit varm i kläderna.
    Hälsningar Jonas M

    ps Bangkok är en fantastisk stad men man behöver ha lite anpassningstid plus veta var det roliga och spännande sker

    SvaraRadera
  2. Tack för så vänliga rader! Det gör det ännu roligare att skriva.

    SvaraRadera
  3. Till Jonas M..
    Ska bosätta mig i Bangkok om en månad!
    Kan du lämna tips på var det roliga och spännande händer?
    Tack på förhand!
    // Martin

    SvaraRadera