lördag 29 augusti 2009

Historia på schemat


Sukhothais historiska park är enorm, och det krävs ett fordon för att kunna ta sig ut till de mest avlägsna ruinerna. Med min cykel har jag kunnat utforska platser långt utanför stan. Nästan helt ensam har jag cyklat mellan ruinerna och sedan i lugn och ro strosat omkring bland alla buddhafigurer.

Fast riktigt ensam har jag inte varit. I dag kom två bussar fulla med skolelever för historielektion på plats. Alla lika glada och vänliga mot en turist, och de ställde gärna upp för ett gruppfoto.

Klockan 6 på kvällarna står jag och väntar utanför den del av parken där de tar ut avgift. Efter denna tid är det gratis inträde, och jag passar på då eftersom det är den vackraste tiden på dygnet att vara där.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att efter klockan 6 är den vackraste tiden på dygnet, då det är gratis inträde... gäller att välja sin tid ;)

    SvaraRadera
  2. Visst är det tur! Att det sen passar ihop med att jag är (nästan) smålänning också, det är en annan sak :-)

    SvaraRadera