lördag 8 augusti 2009

Kaos i Bangkok

Efter så lång tid av förberedelser, både praktiskt och mentalt, befinner jag mig nu i Bangkok.

Jag kom till hotellet på morgonen och efter att ha lagt in mina saker på rummet och vilat en stund, gav jag mig ut på stan för att se mig omkring. Optimist som vanligt tänkte jag att det säkert inte skulle vara några problem att ta sig fram med hjälp av karta och vägskyltar.

Men det tog inte lång tid förrän jag var totalt överväldigad av trafiken, myllret och kaoset. Det var bara att ge upp och försöka följa strömmen och jag kom allt längre bort från hotellet. Sista utvägen skulle vara att ta en taxi, men jag ville se om jag kunde hitta tillbaka genom att fråga mig fram. Alla var vänliga och pekade åt olika håll, och jag fick känslan av att det var viktigare med att kunna visa en väg än att visa en väg som var rätt. Efter många timmar stapplade jag äntligen in på hotellet, dyblöt av svett och lungorna väsande av avgaserna.

Nu känns det som om jag vill härifrån så fort som möjligt för att leta upp en lugn och rofylld plats. Men eftersom jag betalat i förskott för två nätter får jag väl ge mig till tåls. Jag har ju bestämt mig för att resa sakta.

2 kommentarer:

  1. Vad bra att du hittade rätt, men Bankok låter inge vidare!

    Kram David&Arrac

    SvaraRadera
  2. Ja du var nog lite orolig, eller hur :-)
    Hoppas allt är bra med dig och Arrac!

    SvaraRadera