onsdag 26 augusti 2009

Bussen till Sukhothai


I dag tog jag bussen till Sukhothai. Jag tyckte det var dags att röra på mig lite nu.

Den här bussen var något mer modern. Det innebar att den hade riktig aircondition, och inte den modellen med öppna dörrar och fönster under färden. För övrigt är bussarna ganska skruttiga och verkar helt sakna stötdämpare. Man är ordentligt omskakad när man kommer fram. Det är tur att vägarna är så bra.

Resan tog nästan 4 timmar och från busstationen i nya Sukhothai tog jag en songtaew till gamla staden, ett guesthouse som Lorenza rekommenderade. Till min glädje så blir boendet bara bättre och bättre.

Här är små stugor som ligger inbäddat i en vacker trädgård, SWIMMINGPOOL och jaccuzzi i det fria - så vackert! Palmer, vackra blommor, massor med fåglar. Lite dyrare än tidigare boende, men eftersom frukost ingår så jämnar det nog ut sig. Och så har jag en himmelsäng!

Jag har redan testat swimmingpoolen. Det var inte speciells svalkande eftersom vattnet var så varmt, men det var skönt att simma en stund. Just nu sitter jag ute på min veranda och skriver, här är fina utemöbler, färska blommor i en vas och en ljuslykta som jag kan tända på kvällarna.

Frågan är om det kan bli bättre än så här?

www.intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

  1. Om det kan bli bättre? Ja, vad är du beredd att betala? Ju mer du betalar, desto mer får du.
    Pris ock kvalitet brukar väl hänga ihop...

    Men, du..... lite lyx kan du väl unna dig, det är du värd ;)

    SvaraRadera
  2. Jag väljer guesthouse framför hotell, eftersom det är mer familjärt och samlar andra backpackers. Jag blev så glad för Lorenza ringde precis och sa att hon funderar på att komma hit och besöka mig och samtidigt få lite semester. Val kul att ha fått en italiensk vän i Thailand! Hon känner Paoulo som äger stället.

    SvaraRadera