fredag 28 augusti 2009

Orchid Hibiscus guesthouse


Jag bor på Orchid Hibisus som ligger i utkanten av gamla Sukhothai. Här är lugnt och skönt och man hör inget av trafiken. Men det är lite långt att gå till stan så därför har jag hyrt cykel så att jag enkelt kan ta mig fram.

Stugorna ligger i en vacker trädgård med mycket grönska, stora fågelburar som förstärker känslan av att bo i en djungel, och så swimmingpoolen som tyvärr aldrig hinner bli sval över natten. Guesthouset ägs av en mycket speciell man, en italienare som först kan upplevas som lite barsk, men som är både vänlig och omtänksam.

Han spelar så vacker, klassisk musik till frukosten.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

  1. så härligt underbart det ser ut NJUT
    va rädd om dig
    kram tänker på dig mycke
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Hej mamma! Vad kul att se dig här också! Jag upplever så mycket, men även små saker är värdefulla. Som att få maten lagad och serverad, och kläderna tvättade och strukna. Det är lyx! Kram

    SvaraRadera