lördag 26 september 2009

Apple Retreat

Baksidan, sett från mitt rum.

Nu sitter jag vid min nya arbetsplats, vid frukosten i restaurangen. Den är annorlunda jämfört med Bangkok, men minst lika fin. Mest njuter jag av lugnet, tystnaden, grönskan. Strax nedanför rinner floden och bortom den reser sig bergen. Det är det fina med att resa så här, jag behöver omväxling.

Vad jag har förstått så är det här stället känd för sin restaurang, förutom maten så är det en helt annan klass på servicen än vad det oftast är på ett guesthouse. Och lite dyrare. Men å andra sidan så är det ett väldigt billigt rum, bara 450 B!

När jag åt middag i går kväll var här två lite större sällskap, antagligen är det några som gått en matlagningskurs. Det ska tydligen vara väldigt trevligt, men jag njuter fortfarande av att slippa laga mat och av att få allt serverat, så en sådan kurs står inte särskilt högt på min önskelista.

Rätt som det var så reste sig alla upp och gick ner till flodkanten för att titta på alla eldflugor. De finns alltså även här. Jag får gå ner i kväll istället, jag tyckte inte jag ville följa med eftersom jag inte tillhörde gruppen. Ibland känns det lite jobbigt att vara ensam, särskilt när det bara är stora sällskap - och så jag. Men för det mesta tycker jag om den frihet det innebär att resa ensam, att helt och hållet få bestämma min dag och inte behöva göra det som alla andra gör. Jag hade önskat dock att jag var lite tuffare, för ibland är det trevligt med någon att prata med.

Förmodligen kommer ett tema denna vecka att handla om historia och krig. Det är ingenting som intresserar mig, men eftersom jag nu är här så vill jag ändå se de viktigaste platserna. Och vem vet - jag kanske ändrar mig!


www.intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar