söndag 6 september 2009

Kaw Kwang Beach Resort




Jag gav mig in till Saladan i går för att lösa mina problem.

Jag vet inte riktigt hur det gick till, men jag började prata med någon, som kände någon och som stoppade en annan, och så där fortsatte det tills jag snart for omkring på en motorcykel, bakom en kille som var fast övertygad om att det finns lösningar på alla problem.

Efter några timmar hade jag bokat en vecka på Kaw Kwang som ligger strax utanför Saladan, och mina internetproblem var också lösta. Fast där är jag fortfarande misstänksam. Ingenting är enkelt när teknik och jag möts, och jag väntar bara på att något nytt internetproblem ska uppstå - för det gör det alltid!

Nu bor jag alltså hur fint som helst. Det är en vacker resort, tydligen den äldsta på Koh Lanta, med en härlig swimmingpool vid strandkanten som ger underbar svalka och med en utsikt över havet som är hänförande. Jag vet för den har jag redan testat.

Nu känns det som om jag har hittat ett ställe igen där jag kan stanna ett tag, packa upp mina saker och rota mig lite. Det ska bli skönt!


6 kommentarer:

  1. wow!
    Första tanken när jag såg bilderna var, "militäriskt bäddad säng!" Där kan vi snacka om att studsa mynt.
    Hjärtanen..men herregud, finns det ett sådant ord?
    Nåja..hjärtanen på sängen var jättegulliga.
    Verkar vara ett hyggligt ställe.

    Nu ska jag gå o jobba..

    SvaraRadera
  2. Ja du, det är stenhårt bäddade sängar. Som jag får slita i lakanen för att de ska släppa sitt järngrepp. Och stenhårda sängar med, överallt var man än bor. Men här är det i alla fall mjuka kuddar, alltid något.

    Jag vet inte om ordet hjärtanen finns i akademiens ordlista, annars inför vi det - det är ett sött ord :-)

    SvaraRadera
  3. Vän av ordning tar naturligtvis reda på att det heter hjärtana i pluralis

    SvaraRadera
  4. Det är ett sånt där ord som låter konstigare ju fler gånger man säger det... Kanske för att det inte är så vanligt att man pratar om hjärtan i plural.

    SvaraRadera
  5. Jag bodde där en natt -99, tror dom byggde nytt efter tsunami sen. Är det så dött att restaurnagerna inte är öppna på Klong Dao, ta en långpromenad längst bort så hittar du säkert något öppet längsmed stranden. Jag brukar äta på V.R. Minimart http://www.thailandforum.se/gallery/1509_16_07_08_6_11_27.jpg som ligger nästan längst bort, billigt och bra där.

    // Songkran

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset! Jag ska se om jag hittar det!

    SvaraRadera