torsdag 24 september 2009

Jag lämnar Bangkok för den här gången

Min arbetsplats

Det känns bra nu när jag har bestämt mig för att resa vidare. Tryggheten kan bli ett hinder som gör att jag stannar längre än vad jag tänkt. För varje uppbrott återkommer en smula oro. Det är det vanliga - man vet vad man har, men inte vad man får. Det har varit mycket trevliga dagar här i Bangkok, och jag återkommer säkert flera gånger.

Det blir buss till Kanchanaburi i morgon där jag bokat nytt boende. Hoppas det blir lika fint som det har varit här.

Jag kommer att sakna mitt lilla guesthouse med den fantastiska utsikten. Här har jag suttit många timmar med en bok eller min dator, och ibland med en god öl. Chang ska det vara enligt min smak, fylligare och godare än Singha.


www.intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

4 kommentarer:

  1. ja, man kan ju ha det sämre.. Själv sitter jag vid ett skrivbord där det finns allt, lyssna bara; Glasögonfodral till solglasögon OCH vanliga glasögon, en tom toarulle, en pizzameny, en odiskad shaker från kvällens träningspass, balsamvinäger i flaska och fläck på bordet, pasta i burk från dagens måltid, en skärbräda, elva böcker, två sammanfattningar i hög, juice i glas, bankdosa och en mystisk fläck precis vid tangentbordet som antagligen består av gårdagens frukost. Pust. Mamma hade INTE varit nöjd. Men imorgon är det städdag! Hoppas allt är bra! Kram Emil

    SvaraRadera
  2. Hihihi Emil, det låter som ett typiskt studentrum. Varför oroa dig, mamma är i Malmö och du i Umeå! Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Fan va coolt Bangkok verkar vara..!!! om 4dagar åker jag! Hoppas du har det bra..!=)// Martin

    SvaraRadera
  4. Modigt Martin, att ge upp bra jobb och ge dig iväg. Första gången jag kom till Bangkok tyckte jag det var hemskt. Andra gången började jag tycka om stan, och nu kan jag längta tillbaka! Ha en riktigt bra resa och var rädd om dig när ni åker söderöver. Vi hörs!

    SvaraRadera