tisdag 8 september 2009

Lugnet infinner sig

Strandfynd. Uppblåst.

Ett av många konstverk på stranden. Skapad av vem/vad?

Dagarna fortsätter i samma lugna tempo. Jag har varit helt ensam i poolen och på stranden hela förmiddagen, men nu i kväll har det kommit några nya gäster. Det har varit ett fantastiskt väder. Jag har legat under ett träd som ser ut som en variant av de krukväxter man ser hemma, fast i mycket större format.

Jag t.o.m. läser sakta, något som jag inte minns när jag gjorde senast. Vanligtvis slukar jag böcker i snabb takt, jag skummar igenom sidorna och missar så mycket av handlingen. Nu märker jag hur jag läser varje ord noggrannt, kanske för att utbudet av böcker är begränsat, men också för att jag inte har något annat som behöver göras. Ingen middag ska lagas, inget tvätt tvättas. Jag beställde hemkörning av middagen, en tjänst jag fick betala ca 10 kronor för.

Så här kan jag inte leva för alltid, men det är väldigt skönt under en tid. Att få känna på hur det är att inte vara stressad av alla måsten. Att för en stund slippa det ständiga sorlet i huvudet. Att vila.

Klockan är sex på kvällen, jag ska snart gå ner till stranden igen och ta vara på de sista solstrålarna för idag. Simma en stund och sen ligga under jättekrukväxten och läsa lite mer.

www.intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , ,


6 kommentarer:

  1. Åh..jag är en indroppare på din sida..
    -mitt intresse är lite relaterat till att vi åker till Phuket på söndag och i mitten på veckan kanske tar en spontan avstickare till härliga koh Lanta...så nu skall jag denna gång hålla mig nära "centrum" så man slipper jaga restauranger mm nu när det är lågsäsong... sen hoppas man ju på fint väder..(vi är iallafall iställda på regnigt väder)
    Du verkar iallafall ha det underbart avslappnat å skönt.. vem vet..det kanske dyker upp 2 nya gäster nästa vecka :)
    tjing Mona

    SvaraRadera
  2. Hej Mona, vad kul att du läser min blogg! Jag kan verkligen rekommendera det här boendet, här är så fint! Men man får vara beredd på att det är ensligt, och att man får promenera eller på annat sätt ta sig någon annanstans för att äta. Eller om man då och då beställer maten.

    Jag börjar känna mig lite rastlös så jag kanske reser vidare snart. Hoppas ni får det riktigt bra. Vädret har varit fantastiskt de senaste dagarna.

    SvaraRadera
  3. Hahaha....tror du det Kristina! Fast jag har sett en krabba som grävt en håla och efterlämnat en liknande hög. Jag gissar nog på det.

    SvaraRadera
  4. Tack Lena..för väderkommentar!!
    Jag kommer att läsa vidare.. :)

    Mona

    SvaraRadera
  5. Hej igen Mona. Jag tycker det är skönt när det är något sämre väder faktiskt. Har blivit lite vidbränd nu efter mina dagar vid havet.

    Kom gärna tillbaka och berätta mer hur din resa blir.

    SvaraRadera