måndag 14 september 2009

Middag på nattmarknaden

Två av tre problem löstes idag och lättnaden är enorm. Glasögonen var snabbt fixade till priset av ca 4 kr. Däremot var det inte något fel på batteriet till min internetdosa, så det problemet är kvar. Datorproblemet var lite svårare och jag sprang omkring länge innan jag hittade en datorbutik med en anställd som fixade min Bluetooth-koppling. Jag blev så lycklig att jag var nära att krama om honom.

I kväll hittade jag en annan nattmarknad, kanske är det här den riktiga där det enbart säljer mat. Och jag vet inte varför det kallas för nattmarknad, eftersom det är fullt med folk redan tidigt på kvällen. Jag bestämde mig för att vara lite modigare och beställa något som inte var friterat eller såg ut som grillspett. Jag gick omkring länge innan jag vågade beställa. Det tillagas olika grytor och soppor och röror, och jag har ingen som helst aning om vad det kan vara för något. Min aptit minskade något när jag såg ett fat med kycklingfötter.

Men jag hade bestämt mig och fick min tallrik med ris och vad det nu var för något. Jag satte mig vid ett bord på en plaststol och började äta. Men tyvärr så var det inget vidare. Smaken var det väl inget fel på, men ovissheten om vad det var jag åt förstörde min aptit. Det var något med brosk i alla fall, och något som såg ut som lever. Lite skamsen fick jag lämna maten och gå därifrån.

På vägen tillbaka till gueshouset köpte jag en påse chips och en öl...

www.intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Att äta något man överhuvudtaget inte har en aning om....vilken utmaning!!
    Jag tror att alla människor har en gräns, samtidigt är det ju spännande med nya maträtter.
    Öl och chips....känns som säkra kort...för stunden:)

    Vilken tur att en del av dina tekniska problem löstes.

    Ha det gott...

    SvaraRadera
  2. Ja, det var lite läskigt faktiskt. Men det är ju egentligen de egna tankarna som är värst. Om vad det kan vara för något man äter. Jag var i alla fall inte magsjuk idag :)

    SvaraRadera