fredag 4 september 2009

Stranden som försvann

Stenstrand och storm som drar in över ön


I dag gick färden vidare till Koh Lanta. Det var en resa med minivan och färja på ca 3 timmar totalt. Nu bor jag på Lanta Emerald vid stranden Klong Khong Beach. En ganska stor bungalow med havsutsikt, om det inte hade varit att de satt upp vindskydd mellan havet och restaurangen som skymmer utsikten.

Paret i bungalowen bredvid kom över med lite thai snacks som de hade fått över, en vänlig gest som gjorde mig glad. Och vid middagen i kväll hade jag ett trevligt samtal med en ung kille som arbetade i baren. Han testade sina svenska fraser som han lärt sig av sin kompis från Stockholm.

Jag fick även sällskap av en liten katt som först satt på stolen mittemot och snart i mitt knä. Jag vågade kela med den eftersom den hade halsband, vilket jag tror minskar risken för både löss och rabies. Söt var den i alla fall.

När jag hade vilat en stund i eftermiddag gick jag ner mot stranden för att ta mitt första bad. Men vad förvånad jag blev! Stranden hade försvunnit! Havet hade dragit sig tillbaka med tidvattnet och nu uppenbarade sig något som såg ut som ett månlandskap av stenar. Här går det ju inte att bada! Jag kommer ju att slå sönder mig om jag försöker. Det här var en besvikelse!

Jakten på paradiset fortsätter. Men inte i morgon, för jag har lämnat in min tvätt och måste vänta på den. Jag blir alltså kvar här i två dagar.

www.intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar