torsdag 10 september 2009

Jag skrämmer gästerna


Nu ska jag berätta hur det kom sig att jag idag sprang nerför gången mellan husen - svärandes på svenska!

Så här var det:

Det stryker omkring flera söta hundar här på området. En svartvit charmör, av okänd blandning, satt och iakttog mig häromdan när jag åt min hämtmiddag. Den tittade på mig med sina stora, chokladbruna ögon. Ni som känner mig förstår att jag inte kunde motstå honom, och att jag var tvungen att dela med mig av min mat.

Sen dess har han kommit och besökt mig då och då, av tacksamhet har jag tänkt. Tills idag, då han helt utan förvarning springer fram och stjäl - min ena flipflop sko!!!

Hallå, vad skulle han med den till? Och hur skulle jag kunna ta mig fram med min stolthet i behåll, med bara en sko?

Därför mitt lite konstiga beteende. Och han fick INTE smaka min vårrulle som jag beställt i dag!

www.intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

8 kommentarer:

  1. Nämmen..det kanske är min polare..hitta hans gömställe så kanske min hatt finns där :)
    Fyyy..inte svära..högt.. fniss

    tjing Mooona

    SvaraRadera
  2. Jag mötte hans kompis nu i kväll. Han stod helt stilla och stirrade mig i ögonen. Helt säkert funderade han också ut något rackartyg!

    SvaraRadera
  3. Lena !

    Jag följer Din resa med intresse. Många är vi säkert som skulle göra något liknande. Hoppas Du har det riktigt bra.

    Kramar från Mona (iMalmö)

    SvaraRadera
  4. Hej Lena Tyvärr hinner jag inte läsa varje dag men det är lika intressant varje gång..och bra skriver du oxå.... Jag beundrar dig massor fortfarande... och det där med att lämna ba.rnen bakom sig.!! du träffar ju dom sen. Jag tror dom är stolta över sin mamma. Var rädd om dej... Loppan

    SvaraRadera
  5. Hej MalmöMona! Ja, det är så många som säger att de också skulle vilja resa iväg. Jag vill inte sitta när jag blir gammal och ångra något jag inte gjort. Livet är för värdefullt för att bara slösas bort. Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej Loppan! Vad kul att du gillar det jag skriver. Det är så sant, barnen säger i alla fall att de har en "cool mamma" :) Lycka till med affärerna! Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag har världens grymmaste och coolaste Moster! Så det så! Heja Lena! Kram Emil

    SvaraRadera