onsdag 9 september 2009

Kokosmjölk i regnet


Det städas och fixas här på resorten. Allt ska vara så fint som möjligt inför högsäsongen. T.o.m. palmerna är friserade och kokosnötterna nertagna. Jag vet inte om man skördar kokosnötter vid en viss tid på året, eller om det görs av hänsyn till kommande gäster. Det kan ju inte vara så kul att få en nöt i huvudet.

Vi få turister som är här blev serverade varsin kokosnöt. Det var lite speciellt att dricka kokosmjölk med sugrör, från en nyss nedtagen nöt.

I dag har det regnat. Det passade mig fint eftersom jag bränt mig lite i solen. Näsan lyser röd och har börjat fjälla så smått. Det är skönt med moln och skugga när man är lite vidbränd.

Jag saknar mina barn extra mycket i dag. Sonen fyller år - grattis David! Dottern har börjat sitt nya arbete - berätta hur det går Kristina! Båda två är ljuset i mitt liv, och så åker jag så långt bort från dem! Vad är det för fel på mig? Men de stöttar mig och jag kan ana att de trots allt är lite stolta över sin mamma.

www.intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

10 kommentarer:

  1. Tänker spontant på Povel Ramels låt.." far, jag kan inte få upp min kokosnöt, inte ens med hammare och spik" när jag läser att du dricker mjölk från en nöt. Fast jag förmodar att du inte själv har öppnat kokosnöten ;)

    Var rädd om dig i solen...köp en hatt!

    SvaraRadera
  2. Självklart längtar man och tänker på sina barn (faktiskt vilken ålder de än är i!!) fördelen för din del pga av deras ålder-tror jag iallafall) är just att de kan glädjas över att man gör saker som får en själv i slutändan att må bra !! njut vidare å längta med gott samvete!!!!

    Tack för en trevlig o uppdaterad blogg..öh blogspot.. :)

    MOna

    SvaraRadera
  3. Lilla mamma, njut av din resa istället för att tänka att du är så långt borta. Vi klarar oss, vi mår bra ifall du mår bra.

    Kramar från din lilla dotter

    SvaraRadera
  4. Kuul blogg, roligt att läsa. Är inne då och då. Hoppas du njuter ordentligt, ett år går ju fort...

    Ha det !

    /la

    SvaraRadera
  5. Hej Lisa. Nej tackolov behövde jag inte öppna nöten själv :-) Jag håller mig hellre i skuggan än köper hatt...

    SvaraRadera
  6. Hej Mona (är det Malmö-Mona eller Phuket-Mona?) "Mår mamma bra, mår alla bra" - så brukar man väl säga, eller nåt liknande i alla fall, och det ligger nåt i det. Och med dagens teknik så känns det inte som om man är så väldigt långt hemifrån trots allt.

    SvaraRadera
  7. Hej lilla dotter, jag tvivlar inte ett ögonblick på att ni inte skulle klara er. Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej Lars, ja tiden går fort, jag kan knappt fatta att jag redan varit iväg en månad! Trevligt att du läser min blogg!

    SvaraRadera
  9. Hoj Lena... det är phuket-Mona... from nu när jag skickar en kommentar..så heter jag: Mooona :)

    tjinghopp

    SvaraRadera
  10. Mooona - jag gillar kommentarer. Så skriv på bara :)

    SvaraRadera