torsdag 24 september 2009

Jag har fått nog av storstaden

För bara någon dag sedan tänkte jag på hur bra jag trivs här i Bangkok, och hur jag ändrat mig från första gången jag var här. Jag har känt mig säkrare för varje dag i takt med att jag vågat ta mig allt längre bort från tryggheten där jag bor. Hindren har minskat och möjligheterna ökat. Men i dag kände jag mig helt plötsligt mätt för den här gången. Nu vill jag komma ifrån all trängsel, avgaserna, alla höga ljud. Om allt går som jag har tänkt mig så reser jag därför till Kanchanaburi i morgon.

Därför blir det inga utflykter idag utan jag håller mig här i närheten. Jag gick ner till gatan strax intill och köpte min lunch. Det blev en stor bit grillad kyckling, fiskspett och något som såg ut som små crepes med en söt fyllning. Till det en flaska nypressad apelsinjuice. Allt till endast en femtedel av det jag betalade för middagen i går på MBK. Maten åt jag uppe på åttonde våningen med den fina utsikten. Nu ska jag vila lite middag och senare i eftermiddag ger jag mig ut och letar upp något ställe där jag kan få mig en kopp kaffe.

www.intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar