lördag 12 september 2009

En vecka i lyx

Nu har jag fått datorproblem. Jag har har inte väntat på om det skulle hända, utan när. Det är lika bra att ha med det i beräkningen och ha en reservplan när det uppstår. Det är inte lönt att jag försöker förstå vad som händer, utan acceptera att nu är det dags igen, och hur hittar jag en lösning på det här problemet. En anställd på hotellet satt i går och försökte hjälpa mig, men gav upp och sa att jag får nog försöka i Krabi dit jag planerar resa i morgon. Så tills problemet är löst får jag söka mig till olika internetcaféer för att arbete. Lite omständigt, men det får gå.

Nåja, förutom det så har det varit en fin vecka, även om jag börjar känna mig lite rastlös. Jag märker hur mina veckor här i Thailand har kommit att ha olika teman. Det har varit dagarna med historia, då jag besökte Sukhothais historiska parker. Det har varit besök i olika tempel. I Lampang var det massage av olika slag. Och den här veckan har det handlat om lyx.

Jag har hittat en resort strax bredvid som har sin restaurang öppen, och det är dit jag har gått för att äta. Det har varit skönt att slippa den långa vägen in till Saladan varje gång. Här har jag ätit de mest fantastiska frukostar och middagar, egentligen dyrare än vad min budget tillåter. Men eftersom jag inte gör något annat så får pengarna denna vecka gå till mat.

Jag har oftast varit ensam gäst, och det är lite obekvämt att vara så påpassad, det känns som om någon kommer springande så fort jag lyfter blicken. De har t.o.m. bett om ursäkt när det börjat regna, och jag måste flytta längre in i restaurangen för att inte bli blöt. Men det är en upplevelse och en kontrast mot förra boendet! Jag kan inte annat än att beundra dem för deras servicekänsla.

www.intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

  1. Hej Lena - även om jag inte skriver varje dag så läser jag dagligen. Jag har en undran om vart alla bilderna har tagit vägen. Efter dina 37 bilder på elefanter har jag inte hittat fler. Tidigare kunde jag länka in via denna sida men det kanske beror på handhavandefel eller strul med datorn

    SvaraRadera
  2. Hej Lena...

    Nu när du planerar att dra..så är vi... dvs min systet och jag på väg för att "bara vara" anländer på måndag i Phuket.. ..runt den 18 alt 19:e så drar vi vidare mot kho lanta..längtar verkligen dit..
    -vill tacka för din blogspot som gör att man ännu mer vill göra som du (men inte har den möjligheten..ännu)
    Men jag måste helt ärligt erkänna att jag ser verkligen fram emot att åka till Thailand i sk. lågsäsong..att bara vara..i lugntet..knappt inga turister...(typ sånna som oss :) )..slippa tex 4 rader med solstolar i lugna Kamala..mm mm ..om jag vill uppleva sånt liv ..då kan jag lika väl åka till Canarieöarna.. så sant så sant...


    Förmodligen under denna resa så är jag dessvärre inte lika aktiv på nätet..men jag återkommer med kommentarer vid min hemkomst..

    Ha så gött och njut vidare och tack för att du är så bra att skriva en trevlig blogg!!

    tjing Mooona

    SvaraRadera
  3. Hej Thomas, jag ska fixa bilderna så fort mina internetproblem är lösta. Det tar dessutom en himla tid att ladda upp varje bild, 37 elefanter var inte lätt...

    SvaraRadera
  4. Hej Mona,

    Tack för din uppmuntran :)

    Hoppas du och din syster får riktigt fina dagar, och att du kan komma in och skriva någon gång ibland. Ni behöver knappast trängas med några andra turister, på Koh Lanta såg jag inte en enda solstol.

    Det är lite lättare att resa när man är två, jag hade behövt min syster här ibland som stöd.

    SvaraRadera