tisdag 1 september 2009

Noom Guesthouse

Min stuga ligger i en liten, liten trädgård. Det första jag såg när jag kom hit var hur slitet det var, och i en damm låg en stor halvdöd fisk. Och så regnar det konstant. Jag måste erkänna att det var lite deppigt.

Men så gick jag ut och satte mig på min lilla veranda under tak, och kände hur skönt det var med regnet, hur luften blev lättare att andas. Det blir friskt och det doftar. Det är som en liten minidjungel av grönska. En kille, antagligen ägaren, kom och hällde något i dammen. Han sa att det var medicin till fisken som han hoppades skulle överleva. Han berättade också att det brukar komma in apor i den lilla trädgården. På ett ögonblick kändes allt mycket bättre igen, och jag kunde se det fantastiska i mitt äventyr. Det gör inte så mycket längre att stugan är skruttig och att det regnar.

Det ska bli spännande att se om jag får besök av några apor i palmerna, och om fisken överlever. Men en sak är säker, jag kommer att se mig noga för var jag sätter fötterna härinne i stugan i kväll. Jag misstänker att jag får dela rum med mer än ödlor och myror.


www.intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. OJ,oj, det låter inte så trevligt... slitet boende, en halvdöd fisk, myror och ett tropisk regn....
    Vad gör du då? Jo, då vänder du det till något positivt och plötsligt blir allt så fantastiskt igen.....du är bra på det, kära syster :)

    SvaraRadera
  2. Kära syster, vad kan man annars göra :-) Valet är helt och hållet ens eget. Du vet det där om att glaset är halvtomt eller halvfullt...

    SvaraRadera